5 greșeli atunci când livrați un curs
Unele greșeli sunt mici și irelevante, în timp ce unele au consecințe mai mari, însă, cu toate acestea, ușor de gestionat. Există, totuși, unele greșeli ce pot conduce la regresul întregii voastre cariere ca trainer. Ele sunt adesea greșeli pe care nu le recunoașteți și pe care le faceți în mod obișnuit și repetat. Unii traineri le realizează după ani de pregătire suboptimală, în timp ce alții nu înțeleg și continuă să se întrebe ce îi împiedică să aibă succes prin cursurilor lor.
Primul pas și, de altfel, cel mai logic dintre ele, pentru combaterea greșelilor este de a ști ce sunt. Conștientizarea lor, combinată cu luarea de acțiuni alternative vă va ajuta să evitați daunele. Următoarele sunt 5 exemple reprezintă greșelile cele mai comune și cele mai mari pe care fiecare trainer trebuie să le evite atunci când oferă un curs:
Greșeala de training nr. 1: Trainerul spune mai degrabă decât să ceară
Mulți traineri continuă pur și simplu să vorbească, să vorbească și să tot vorbească. Abordarea lor este mai degrabă aceea de a oferi un discurs decât să implice cursanții în subiectul tratat. Cu această abordare, ați putea ajunge ușor să vorbiți despre teme care sunt neimportante, irelevante sau pur și simplu plictisitoare. Pentru a evita această greșeală, adresați întrebări pentru a înțelege cât de mult știu deja cursanții voștri și ce gândesc despre subiectul pe care tocmai l-ați ridicat. Cunosc ei deja răspunsul sau au probleme care trebuie abordate? Ritmul vostru este prea rapid sau, dimpotrivă, prea lent? Sunt interesați de ceea ce acoperiți? Fără a pune întrebări, nu veți știi niciodată.
Greșeala de training nr. 2: Tratarea tuturor în mod egal
Unii participanți frecventează un curs deoarece nu cunosc nimic despre un subiect. Alții au mai multă experiență, dar ar dori să-și îmbunătățească abilitățile prin participarea la cursuri de formare. Acest lucru este valabil în special pentru cursurile de soft skills, deoarece multe subiecte sunt legate unul de celălalt și, astfel, puteți găsi cu ușurință persoane care participă la aceste cursuri unul după altul. Unii traineri fac greșeala de a îi trata pe toți cursanții drept persoane care nu cunosc nimic despre un subiect sau se consideră slabi. Un trainer de succes trebuie să fie capabil să recunoască nevoile ambelor tipuri și să li se adreseze în consecință. O modalitate foarte bună de a face acest lucru este încurajarea participanților să se angajeze reciproc în exerciții și discuții, astfel încât să poată învăța unul de celălalt. Între timp, îi puteți ajuta pe cei cu anumite abilități cu conținut mai avansat.
Greșeala de training nr. 3: Incapacitatea de a angaja înțelepciunea cursanților
Unii traineri cred că persoanele care participă la curs sunt novice în domeniu și ei, ca traineri, știu mai mult decât oricine altcineva. Această atitudine duce, de obicei, la discuții mai puțîn plăcute sau calme între trainer și cursanți, fiecare parte apărându-și cu putere punctul de vedere cu privire la un subiect. Firește, acest lucru va reduce în mod semnificativ eficacitatea cursului. De obicei, cursanții au experiență în ceea ce funcționează și ce nu, pentru că ei au încercat o varietate de metode la locul de muncă și sunt acum aici pentru a înțelege mai bine un anumit subiect și a învăța sistematic. De aceea, unele sugestii și soluții oferite de către ei pot fi extrem de utile pentru alți participanți și chiar pentru traineri. Un trainer bun trebuie să recunoască contribuțiile și capacitățile altor persoane și să creeze un mediu pozitiv de învățare, în care fiecare poate să contribuie, să fie auzit și să se aștepte să fie ghidat.
Greșeala de training nr. 4: Eșecul de a schimba
Unii traineri sunt entuziaști atunci când încep să susțină un nou curs. Anii trec și ei continuă să ofere aceleași cursuri din nou și din nou. În lumea de azi, aflată într-o continuă schimbare, sunt descoperite și susținute tot timpul noi metode de instruire și învățare. Trainerii buni trebuie să țină cont de aceste noi descoperiri și, ca atare, să-și actualizeze cursurile. Spre exemplu, probabil că va trebui să nu mai spuneți din nou și din nou aceeași poveste veșnică pentru că fie că toată lumea o știe deja, fie lucrurile s-au schimbat și povestea nu mai este relevantă. Introduceți mereu ceva nou în cursurile voastre pentru a le menține proaspete și interesante.
Greșeala de training nr. 5: Nu reușiți să vă puneți în locul cursanților
Unii traineri nu văd sau nu au grijă de ceea ce fac elevii lor. Ei trec peste conținut cu un ritm fix și așteaptă că participanții să se adapteze la asta. Cea mai bună modalitate de a cunoaște cursanții este să vă vizualizați în locul lor pe măsură ce parcurgeți cursul. Este această prima dată când un cursant este expus acestor informații? Cât de mult efort este necesar pentru a înțelege conceptul? Cât de mult ați înțeles voi din prima atunci când respectiva temă tratată în curs v-a fost prezentată prima dată?
Acest lucru vă ajută să rămâneți răbdători cu participanții pe măsură ce aceștia progresează. În plus, mai întrebați-vă: Este mediul de învățare potrivit? Este liniște sau zgomot? Este cald sau rece? Este sala de curs spațioasă sau limitată? Este luminoasă sau întunecată? Încurajează cursul gândirea creativă? Este mediul de curs plictisitor sau distrage atenția? Pot cursanții să se angajeze ușor între ei?
30 septembrie 2019
De Camelia