Cum să motivezi elevii adulți: 3 tehnici cruciale
Elevii adulți diferă față de elevii copii în ceea ce privește modul în care sunt motivați. Au o experiență de viață din care să judece orice informație care le-a fost prezentată. Este mai probabil ca aceștia să fie auto-motivați, cu nevoia de a ști de ce învață, ceea ce sunt și de dorința de a aplica noile cunoșințe imediat.
Acest lucru poate fi destul de dificil pentru un educator care este obișnuit să instruiască o elevi mai tineri. Dacă vă aflați într-o sală de clasă plină de studenți care nu sunt implicați sau captivați, este posibil să trebuiască să încercați ceva nou.
Aceste trei tehnici de motivație ar trebui să facă roțile de învățare să se rotească astfel încât andragogia să poată începe.
Implicați elevul în procesul de instruire
Pentru a atrage un om complet dezvoltat, cu o experiență de viață substanțială care merită să contribuie la învățăturile tale, el sau ea ar trebui să fie inclus în procesul de învățare. Când planificați lecții, încercați întotdeauna să permiteți accesul elevilor. Când proiectele se încheie, oferiți elevilor posibilitatea de a trimite feedback. Participarea la procesul propriu de învățare este importantă pentru adulți. Deci, ori de câte ori puteți, asigurați-vă că veți face acest lucru.
Creați un mediu în care studentul poate rezolva o problemă imediată
Deoarece adulții preferă să vadă utilizarea imediată a informațiilor pe care le învață, lecțiile care rezolvă o problemă la ora actuală sau în viitorul apropiat pot spori angajamentul. În acest fel, cursanții pot începe să aplice noile înțelegeri în timp util, pentru a-i determina să se miște. Puteți facilita abilitățile de rezolvare a problemelor din viața reală prin următoarele etape:
1. Expuneți elevii la diverse metode de rezolvare a problemelor organizate.
2. Țineți seama de ce ar trebui folosite metode organizate pentru a depăși anumite obstacole.
3. Cercetați și oferiți cursanților adulți date și statistici care vă susțin eforturile.
4. Permiteți cursanților să vină cu o problemă reală sau ipotetică.
5. Cereți cursanților să-și rezolve problema folosind una din metodele pe care le-ați introdus.
Odată ce lecția s-a terminat și ați evaluat proiectele studenților, le puteți solicita feedbackul despre lecția generală, făcând loc pentru o creștere viitoare, păstrând în același timp toată lumea angajată.
Maximizați autonomia
În fiecare lecție pe care o conduceți, permiteți elevului să preia cât mai mult din procesul de luare a deciziilor. Adulții doresc și au nevoie de libertatea de a alege pentru a rămâne motivați. Într-o discuție făcută de Dan Pink despre un studiu realizat la MIT, el explică faptul că libertatea de a lua decizii este mult mai motivantă decât alte stimulente oferite, inclusiv recompensele monetare. El spune că, mai degrabă decât să încurajăm munca, ar trebui să spunem: "Probabil că vrei să faci ceva interesant, lasă-mă să mă dau la o parte".
Instrumentele de învățare combinate și sistemele de eLearning pot facilita acordarea autonomiei elevilor (și, de asemenea, urmărirea succesului acestora).
11 aprilie 2019
De Camelia